Szukanie rachunkowego biura – o czym trzeba pamiętać

Decyzja o przekazaniu spraw księgowych swojej firmy do biura rachunkowego powinna zostać porządnie przemyślana. Spora część właścicieli średnio zwraca na to uwagę, ale księgowość Kraków i prowadzenie jej w rzetelny sposób jest niezwykle istotne. Przy jakiś zaniedbaniach, albo co gorsza jakimś oszukiwaniu nałożone zostać mogą duże kary finansowe, jakie zagrozić nawet mogą istnieniu firmy. Z takich też powodów wybierając na takie rozwiązanie należy zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy.

Na naszym rynku funkcjonuje dużo biur, których cennik oraz zakres usług są bardzo zróżnicowane. W pierwszej kolejności należy się zorientować, jakim zakresem kompetencji dysponował będzie każdy księgowy Kraków pracujący w danym biurze. Całkiem niedawno jeszcze od księgowych wymagane było posiadanie odpowiedniego certyfikatu. Obecnie potrzebny on nie jest, ale jeżeli zatrudnieni w biurze będą takie certyfikaty posiadać, to będzie to dobrze świadczyć o ich umiejętnościach i kompetencjach. Bardzo ważna jest również codzienna współpraca.

Działalność biznesowa wymaga niejednokrotnie dobrego kontaktu w księgowych tematach, i taki sprawny kontakt powinien być dostępny, czy w formie bezpośredniej, czy mailowo albo telefonicznie. Niektóre duże biura rachunkowe Kraków nastawiają się na ilość obsługiwanych klientów, co czasami skutkuje znacznym zmniejszeniem poziomu kontaktowania się. Klienci takich biur nie będą mieli dostępu do zajmujących się ich rozliczeniami księgowych, a porozmawiać jedynie mogą z konsultantami. Przy prostych księgowych tematach może to wystarczyć, ale jeśli do rozwiązania będą jakieś poważniejsze tematy, to czasami robi się niemały problem.

Następną ważną kwestią jest ubezpieczenie. Co prawda nie ma obowiązku jego wykupywania, lecz dla własnego bezpieczeństwa najlepiej zdecydować się na takie biuro rachunkowe Kraków, które będzie polisę posiadać. Przy wystąpieniu się jakiś pomyłek w podatkowych rozliczeniach to właściciel firmy finansowo będzie odpowiadał przed urzędnikami. Ale jeśli biuro rachunkowe będzie dysponowało polisą, to można będzie z niej uzyskać rekompensatę.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić